
Systemy WMS
Inwestujesz w rozwiązania kompleksowe, niezawodne i skalowalne. Naszym zadaniem jest pomoc w ich dopasowaniu do specyfiki Twojego biznesu.
Opis
Blue Yonder Warehouse Management
Dostarczamy prawdziwe rezultaty w najkrótszym możliwym czasie. Dzięki temu zwrot z Twojej inwestycji będzie szybki i gwarantowany.
Nasze usługi profesjonalne - od analizy przedwdrożeniowej przez implementację, szkolenia, wsparcie i rozwój – pomogą Ci skutecznie wdrożyć wybrane rozwiązanie i zadbać o jego aktualizację. Nasi konsultanci pomogą zdefiniować na nowo główne procesy w planowaniu i logistyce i doradzą jak lepiej wykorzystać dostępne narzędzia systemowe. A gdy biznes postawi nowe wymagania – pomożemy szybko dostosować system i przygotować się na dalsze wyzwania.
Stosujemy sprawdzoną metodologię Blue Yonder Enterprise Methodology (BYEM), która umożliwia skuteczną realizację projektów, zgodnie z harmonogramem i budżetem i przy minimalnym ryzyku.
Kiedy wszystko jest już jasne i opisane w specyfikacji funkcjonalnej i technicznej, instalujemy i konfigurujemy system a następnie pomagamy w przygotowaniu i przeprowadzeniu testów.
Wspólnie podejmujemy decyzję o migracji danych i starcie produkcyjnym. Podczas startu i bezpośrednio po nim nasi konsultanci wspierają użytkowników w szybkim opanowaniu operacji i dobrym wykorzystaniu wiedzy zdobytej podczas szkoleń.
WMS sprawdza się najlepiej w zintegrowanym środowisku – to często nie tylko system ERP, lecz także TMS, Labor Management, platforma sprzedażowa czy systemy kurierskie. Nasi konsultanci potrafią przetłumaczyć komunikaty między dowolnymi współpracującymi aplikacjami – niezależnie od tego czy jest to własna platforma ecommerce czy kompleksowe systemy jak SAP czy Oracle.
Jesteśmy specjalistami od Integratora – to narzędzie, które doskonale radzi sobie z każdą integracją i zapewnia elastyczność i niezawodność operacyjną, także w integracji z automatyką magazynową.
Integracja to kluczowy etap planu wdrożenia – w zależności od ilości interfejsów może potrwać nawet kilka tygodni i kończy się dopiero wtedy, gdy uznamy, że współpracujące systemy pracują zgodnie z Twoimi założeniami a dane transakcyjne są prawidłowo uzgodnione.
Ciągła edukacja i poznawanie kolejnych funkcji systemu to podstawa skutecznego wdrożenia WMS. Od pierwszej sesji szkoleniowej zapoznajemy użytkowników kluczowych i administratorów z funkcjami systemu, pokazujemy możliwości konfiguracji i integracji z otoczeniem IT.
Przed startem produkcyjnym przygotowujemy zespół projektowy do prowadzenia testów, opracowania dokumentacji i przeprowadzenia szkoleń dla użytkowników końcowych.
Gdy nowy system działa już produkcyjnie pomagamy kluczowym użytkownikom i trenerom w poszerzeniu znajomości zaawansowanych funkcjonalności i nabyciu nowych umiejętności. Możemy zorganizować szkolenia dotyczące np. raportów, przygotowania etykiet, uruchomienia nowych modułów czy rozszerzenia konfiguracji:
- Przegląd funkcjonalności systemu WMS (Product Overview)
Przedstawienie możliwości funkcjonalnych i konfiguracyjnych oraz wstęp do strategii konfiguracji procesów.
- Konfiguracja systemu (WMS Set-up)
Przegląd konfiguracji systemu: strategia konfiguracji topografii, urządzeń i procesów, integracja z otoczeniem, zarządzanie zadaniami. Konfiguracja danych podstawowych towarów i kontrahentów, zarządzanie placem manewrowym strategie przyjęć, składowania, alokacji i kompletacji, reguły budowania wysyłek.
- Szkolenie dla Użytkowników Kluczowych (Key Users)
Omówienie zadań użytkowników kluczowych w zakresie konfiguracji procesów, administracji użytkownikami i zapewnienia wsparcia 1. linii dla użytkowników końcowych. Zasady zarządzania zgłoszeniami wsparcia i komunikacji z dostawcą usług wsparcia.
- Integrator
Przedstawienie koncepcji integracji przy wykorzystaniu dedykowanego narzędzia dostępnego w standardowej wersji WMS. Metody komunikacji, formaty wymiany danych, predefiniowane interfejsy, rozwiązywanie problemów z wymianą danych.
- Raporty i Etykiety
Konfiguracja i modyfikacja dostępnych raportów i etykiet, uruchamianie, archiwizacja i udostępnianie raportów.
- Szkolenie dla Administratorów Systemu
Przeznaczone dla specjalistów IT odpowiedzialnych za utrzymanie infrastruktury IT, środowisk aplikacyjnych, administrację aplikacją i integrację urządzeń wspomagających procesy w systemie WMS.
- Third Party Billing
Koncepcja zastosowania kontraktów logistycznych do kontroli kosztów i rozliczeń między stronami umowy na usługi logistyczne. Podstawowa i zaawansowana konfiguracja kontraktów, wymiana danych z WMS i generowanie dokumentów transakcyjnych.
Już podczas wstępnej prezentacji zwrócimy Twoją uwagę na szczególne możliwości systemu, które mogą w istotny sposób usprawnić operacje i podnieść jakość Twoich usług.
W trakcie projektu, na etapie analizy aktualnych procesów i projektowania ich przyszłego kształtu, wykorzystamy wiedzę z dotychczasowych konsultacji i nasze wcześniejsze doświadczenia, aby wspólnie z Twoim zespołem zaprojektować rozwiązanie najlepsze dla Twojego biznesu.
Mamy świadomość, że zmiana w procesie zawsze wymaga uwagi i krytycznej weryfikacji założeń – ale wiemy też, że to się opłaca! Wykorzystanie możliwości automatyzacji i dywersyfikacji procesu – szczególnie dla zadań kompletacji czy przygotowania wysyłki – może przynieść szybkie efekty.
Start produkcyjny oznacza zamknięcie projektu wdrożeniowego – ale też otwarcie etapu ciągłego doskonalenia systemu. Twoi specjaliści są już dobrze wyszkoleni i potrafią zadbać o wydajność systemu i płynność procesów. Potrafią też dopasować konfigurację do zmieniających się wymagań biznesowych.
A gdy oczekiwania biznesu wymagają dodatkowych zasobów – konsultanci HKK dołączą do zespołu i pomogą w przygotowaniu modyfikacji procesów, dodatkowych raportów i etykiet, integracji z nowym systemem nadrzędnym lub transportowym oraz zaproponują szkolenia niezbędne do podniesienia kompetencji Twojego zespołu na kolejny, wyższy poziom.
Możliwości konfiguracyjne BY WMS są szerokie i wymagają krytycznego podejścia na etapie analizy przedwdrożeniowej. Nie zachęcamy nigdy do podejścia życzeniowego – wg zasady ‘a może się przyda’. Zamiast tego pomagamy wdrożyć te funkcje, które są dla Twojego biznesu niezbędne. Dzięki temu Twój system wystartuje w krótkim czasie i szybko nabierze rozpędu.
Kiedy system działa już stabilnie i nadaje impetu Twoim operacjom, czas zająć się podkręceniem tempa – uruchomieniem nowych funkcji, tuningiem i automatyzacją procesów. Wspólnie ustalimy ścieżkę rozwoju Twojego systemu i dostarczymy ekspertyzę i zasoby do realizacji tego planu.
Rozwój systemu WMS to proces ciągły i cykliczny – poszczególne projekty rozwojowe mogą być prowadzone równolegle i mogą wymagać zasobów większych niż aktualnie dostępne w zespole klienta. Konsultanci HKK dołączą do zespołu projektowego na czas i w zakresie niezbędnym do uruchomienia projektu szybko i przy niskich kosztach.
Wsparcie dostępne jest już w trakcie implementacji – nasi konsultanci pomagają w utrzymaniu dostępności systemu w trakcie testów, przygotowania Go-Live i podczas startu produkcyjnego (hypercare). Usługa wsparcia jest dostarczana przez konsultantów, którzy znają Twoją konfigurację – dzięki temu zawsze wiedzą, gdzie i czego szukać.
W trakcie normalnych operacji, dla krytycznych zgłoszeń, nasze usługi wsparcia są dostępne w trybie 24/7. Pomagamy rozwiązywać problemy szybko i skutecznie, bez uszczerbku dla Twoich operacji.
W szczególnych sytuacjach wymagany jest udział producenta w rozwiązaniu problemu lub przygotowaniu poprawki – nasi konsultanci pracują wtedy blisko z inżynierami Blue Yonder i specjalistami klienta. W efekcie czas postoju lub spowolnienia operacji jest skrócony do minimum.
Aktualizacja do nowej wersji może mieć kluczowe znaczenie dla wydajności i niezawodności systemu – jeśli od kilku lat Twój WMS nie był aktualizowany, czas o tym pomyśleć.
Nasi konsultanci przybliżą nowe funkcje i doradzą jak z nich skorzystać. Jeśli dotychczas korzystałeś z wielu modyfikacji – może się okazać, że nie będą one już niezbędne w takim zakresie jak dotychczas. To może pomóc zaoszczędzić na kosztach aktualizacji i wsparcia.
HIT-Magazyn WMS
Nieodzowną częścią każdego wdrożenia jest analiza przedwdrożeniowa.
Jest to bardzo ważny etap którego nie wolno zaniedbywać. Gruntowana analiza przedwdrożeniowa to:
-zmniejszenie ryzyka niepowodzenia projektu
-urealnienie budżetu
-uszczegółowienie harmonogramu prac z podziałem odpowiedzialności
-wczesne rozpoznanie zakresu niezbędnych modyfikacji powodujące zmniejszenie ich kosztów wprowadzenia.
-zaangażowanie klienta we współpracę
-wzrost świadomości na temat potrzeb klienta i procesów przebiegających w firmie
Nasz zespół konsultantów dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z specjalistami klienta. Przeprowadzamy warsztaty wprowadzające do systemu WMS HIT MAGAZYN. Mapujemy procesy w obszarze magazynu jednocześnie proponując ich optymalizację. Oceniamy także infrastrukturę informatyczną pod kątem wymagań wdrażanego oprogramowania. Wykorzystując dużą elastyczność konfiguracyjną WMS HIT MAGAZYN, jesteśmy w stanie wymagania klienta zrealizować poprzez konfigurację systemu. W szczególnych przypadkach proponujemy dodanie nowej funkcjonalności lub modyfikację systemu.
Podsumowaniem wszystkich ustaleń pomiędzy zespołami – konsultantów HKK i specjalistów klienta - jest dokument „Analiza funkcjonalna i techniczna”. Dokument ten przedstawiany jest do akceptacji klientowi. W przypadku uwag z jego strony, modyfikujemy go aż do uzgodnienia ostatecznej wersji.
Wdrożenie systemu WMS HIT MAGAZYN realizujemy opierając na opracowanej we wcześniejszym etapie Dokumentacji funkcjonalno technicznej. Przy projektowaniu nowych funkcjonalności systemu i modyfikacji opieramy się na najlepszych praktykach i sprawdzonej metodologii Agile.
Zespół wdrożeniowy składa się z wysoko wyspecjalizowanych ludzi o bogatym doświadczeniu wdrożeniowym. Doświadczenie w połączeniu z nastawieniem do rozwiązywanie problemów klientów gwarantuje sukces realizowanych wdrożeń.
Kiedy wszystko jest już jasne i opisane w specyfikacji funkcjonalnej i technicznej, instalujemy i konfigurujemy system a następnie pomagamy w przygotowaniu i przeprowadzeniu testów
W procesie wdrożenia możemy wyróżnić następujące etapy
- instalacja systemu i konfiguracja WMS HM MAGAZYN
-wprowadzenie ewentualnych modyfikacji
-Testowanie systemu
-szkolenia użytkowników kluczowych
-testy akceptacyjne
-szkolenia użytkowników końcowych
- testowanie systemu przez użytkowników końcowych
-przygotowanie do uruchomienia produkcyjnego
-uruchomienie produkcyjne
WMS HIT MAGAZYN może działać samodzielnie, ale sprawdza się najlepiej w zintegrowanym środowisku. Najczęściej jest to często system ERP, MES , TMS, lecz także CRM, platformy sprzedażowe E-commerce czy też systemy kurierskie. Integracja systemów to współpraca między dostarczającymi je firmami. Nasi programiści specjalizujący się w integracji systemów mają bardzo rozległe doświadczenie w tym zakresie.
Interfejsy z WMS HIT MAGAZYN była wykonywane między innym z niżej wymienionymi systemami:
SAP S/4 HANA, Oracle E-Bussiness Suite, Microsoft Dynamix AX, Microsoft Dynamix NAV, BPSC Impuls, Macrologic Xpertis, BaaN, Comarch CDN XL, Sage Symfonia, Streamsoft Prestiż, Enova
Jesteśmy specjalistami od Integratora – to narzędzie, które doskonale radzi sobie z każdą integracją i zapewnia elastyczność i niezawodność operacyjną, także w integracji z automatyką magazynową.
Ciągła edukacja i poznawanie kolejnych funkcji systemu to podstawa skutecznego wdrożenia WMS. Od pierwszej sesji szkoleniowej zapoznajemy użytkowników kluczowych i administratorów z funkcjami systemu, pokazujemy możliwości konfiguracji i integracji z otoczeniem IT. Przed startem produkcyjnym przygotowujemy zespół projektowy do prowadzenia testów, opracowania dokumentacji i przeprowadzenia szkoleń dla użytkowników końcowych. Gdy nowy system działa już produkcyjnie pomagamy kluczowym użytkownikom i trenerom w poszerzeniu znajomości zaawansowanych funkcjonalności i nabyciu nowych umiejętności. Możemy zorganizować szkolenia dotyczące np. raportów, przygotowania etykiet, uruchomienia nowych modułów czy rozszerzenia konfiguracji.
Wystarczy, że powiesz nam czego potrzebujesz – a my przygotujemy szkolenie na Twoją miarę.
Start produkcyjny oznacza zamknięcie projektu wdrożeniowego – ale też otwarcie etapu ciągłego rozwoju systemu. Wdrożenie systemu WMS to dla wielu przedsiębiorstw znaczący skok jakościowy. Firmy te uzyskują przewagę nad konkurencją. Dynamiczny wzrost czy też poszerzenie działalności prowadzi do zapotrzebowania na rekonfiguracji procesów, czy tez modyfikacji systemu.
Do pewnego stopnia z takimi zadaniami poradzą sobie dobrze wyszkoleni użytkownicy systemu, którzy będą potrafili zadbać zwiększenie wydajności i płynność procesów. Jednak gdy oczekiwania biznesu wymagają dodatkowych zasobów – konsultanci HKK dołączą do zespołu i pomogą w przygotowaniu modyfikacji procesów, dodatkowych raportów i etykiet, integracji z nowym systemem nadrzędnym lub transportowym oraz zaproponują szkolenia niezbędne do podniesienia kompetencji Twojego zespołu na kolejny, wyższy poziom.
Otoczenie biznesowe ciągle się zmienia. Są to zmiany bardzo dynamiczne i czasami dość nieoczekiwane, tak jak w przypadku COVID-19.Dlatego szybka reakcja i adaptacja oprogramowania do nowych warunków staje się znaczącym wyzwaniem. Nasz zespół developerów i programistów ciągle doskonali system. Źródłami inspiracji są zarówno nasi wymagający klienci jak i nasz międzynarodowy partner BLUE YONDER oferujący rozwiązania na najwyższym światowym poziomie dla całego łańcucha dostaw.
Dla wdrożonych systemów zapewniamy wsparcie serwisowe. W zależności od potrzeb naszych klientów , oferujemy wsparcie na kilku poziomach z różnymi czasami reakcji. Począwszy od standardowego pakietu wsparcia w ramach którego świadczymy usługi w dni robocze z czasem reakcji do 2 godzin a skończywszy na pełnym pakiecie wsparcia ch świadczonego w trybie 24/7 ( 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu). Dodatkowo naszym klientom udostępniamy portal zgłoszeniowy. Każda zgłoszona sprawa otrzymuje indywidualny numer, pod którym klient ma zebrane wszelkie informacje dotyczące danego zgłoszenia.