PRINT
TECH

hkk-print

HKK-Print zapewnia najwyższą jakość oznaczeń do identyfikacji produktów i przestrzeni. Etykiety, przywieszki, naklejki, kody kreskowe - to wszystko znajdziecie w naszej ofercie dla każdej branży.

hkk-consult

HKK-Consult zapewnia najlepsze rozwiązania dla zarządzania zasobami w przedsiębiorstwach. Nasz zespół specjalizuje się we wdrożeniach WMS (Warehouse Management System) i jego wszystkich komponentach.

hkk-tech

HKK-Tech posiada szeroki wachlarz wszelkich rozwiązań sprzętowych dla logistyki i produkcji. Nasza oferta obejmuje m.in. skanery (czytniki) kodów kreskowych i kodów 2D, terminale, drukarki i urządzenia RFID.

HKK-CONSULT
  • Rozwiązania
    Blue Yonder Warehouse Management System Blue Yonder Warehouse Labor Management System WMS HIT-Magazyn Kompletacja głosowa HKK Put-to-Light Blue Yonder Category Management Blue Yonder Demand and Fulfillment
  • Usługi
    Systemy WMS Category Management Demand and Fulfillment
  • Poznaj nas
    Firma Management Partnerzy
  • Branże
    Żywność Przemysł ciężki Magazyny Logistyka Branża drzewna Medycyna Elektronika Automotive Fashion Kosmetyki Retail E-Commerce
  • Kontakt
  • Aktualności
    Webinaria i seminaria
  • LinkedIn
  • PL
    EN PL

Aktualności

Aktualności Webinaria i seminaria

13
01 | 2021

Jak sieci handlowe mogą pomóc swoim klientom?

Opis

W czasach pandemii COVID-19 przedsiębiorcy musieli zmierzyć się z wieloma problemami, które wcześniej nie występowały w świecie biznesu. Przede wszystkim jest to widoczne w świecie retailu, gdzie nastąpił znaczny odpływ Klientów robiących zakupy w sklepach stacjonarnych. Jest to oczywiście podyktowane wszelkiego rodzaju obostrzeniami, które pojawiają się w niemal każdym kraju na globie. Istnieją jednak metody, za pomocą których firmy handlowe mogą wspomóc tzw. shopping experience.

Nowoczesna branża retail mierzy się z coraz większymi wyzwaniami. Pandemia COVID-19 pokazała, że nawet najwięksi gracze na rynku muszą błyskawicznie dostosowywać swoje procesy do zachodzących zmian, aby móc pozostać konkurencyjnymi na retailowej szachownicy. Przedsiębiorcy naturalnie nie lubią wprowadzać dużych i kosztownych usprawnień w działających już procesach, jednakże czasami jest to konieczne niemal natychmiastowo.

Dla firm handlowych jest to skomplikowana sytuacja: jak mogę zintegrować nowe produkty i rozwiązania bez negatywnego wpływu na moją wydajność, podczas gdy przestrzeń w najlepszym wypadku pozostaje bez zmian lub zmniejsza się?

 

Klient na pierwszym miejscu

David Ciancio, Global Head of Grocery Retail w Dunnhumby, określił “Customer First”, jako strategiczne i taktyczne podejście do rozwoju biznesu, poprzez wykorzystanie wskazówek od Klientów. Customer First jest dalekie od miłego, ciepłego i altruistycznego konceptu, a raczej etosem ciągłego wzrostu, który dowiódł, że satysfakcja Klienta jest równoznaczna z rosnącymi dochodami firmy.

Firmy postępujące według Customer First lepiej potrafią rozpoznać dane behawioralne swoich Klientów, więc jednocześnie ich potrzeby. To zrozumienie pozwala przedsiębiorstwu na postawienie Klienta w centrum swoich procesów. Decyzje biznesowe firm zorientowanych na Klienta z powodzeniem, stają się także decyzjami samego Klienta – organiczna sprzedaż i wartość marki w miarę kupowania tego samego produktu kolejny raz. Najlepsi retailerzy pokazali, że ten model wzrostu z powodzeniem przebijał konkurencję i rynek przez wiele lat.

 

Rozwiązania sprzętowe

Współczesny retail niemal nie istnieje bez odpowiedniego sprzętu, wykorzystywanego nie tylko w bezpośrednim kontakcie z Klientem, ale również w magazynach i centrach dystrybucyjnych. Wśród najważniejszych rozwiązań dla retailu znajdziemy przede wszystkim zaawansowane czytniki kodów kreskowych. W zależności od polityki firmy możemy korzystać z rozwiązań przewodowych, bezprzewodowych lub skanerów instalowanych w ladzie sklepowej.

Warto zauważyć, że im lepsze, szybsze i bardziej niezawodne rozwiązanie, tym większa satysfakcja Klienta, który nie musi czekać zbyt długo na obsługę przy kasie. Jest to również duże udogodnienie dla pracowników, gdyż mogą dużo łatwiej wykonywać swoje obowiązki. 

 

Oprogramowanie do nowoczesnej obsługi

W jaki sposób jednak zarządzać infrastrukturą informatyczną wewnątrz sklepu? Z pomocą przychodzą rozwiązania z zakresu Blue Yonder Category Management, które znacząco potrafią obniżyć koszty operacyjne, a także zwiększa konkurencyjność danego przedsiębiorstwa. Posłużymy się poniższym przykładem:

Decyzja, aby zatrzymać bądź usunąć produkt może mieć duże konsekwencje. Patrzenie na asortyment poprzez tzw. kategorie “manufacturing-based”, może doprowadzić do braku satysfakcji Klienta i spadku sprzedaży. Brak specjalnej musztardy Dijon na półce sklepowej może nie wpłynąć na Twój dochód – cena sprzedaży 5$ za butelkę, to niezbyt dużo.

W rzeczywistości, Klienci kupujący tę musztardę są pośród tych, którzy wydają najwięcej, ponieważ jest też szansa na to, iż zakupią także stek z polędwicy za 70$. Jeśli nie będzie musztardy, nie będzie również kupionego steka. Taki Klient może pójść do konkurencji i zakupić oba produkty, a także warzywa i wino do obiadu.

Ten przykład pokazuje istotę zarządzania kategorią i spojrzenie na perspektywę Klienta. Poznaj swoich Klientów lepiej, niż Twoja konkurencja, gdyż to jest jedną z najważniejszych praktyk w Category Management.

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług i oferty Blue Yonder. Zapraszamy także do przeczytania white paper Blue Yonder, gdzie poruszony został szczegółowo temat Category Management w dzisiejszych czasach



HIT - Kody Kreskowe Sp. J.
ul. Wierzbowa 7
62-002 Suchy Las
Polityka prywatności News Kontakt
Created by H7

Ta strona korzysta z plików cookie.
Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.

Podaj adres e-mail lub nr telefonu. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 10 minut.
Lub

Administratorem danych, jest HIT-Kody Kreskowe. Dane będą przetwarzane w celu marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług. Masz m.in. prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia oraz zgłoszenia sprzeciwu na marketing produktów i usług Administratora