
Aktualności

11
02 | 2021
Odpowiednie narzędzia w branży retail
Opis
Pandemia COVID-19 zmieniła wiele przyzwyczajeń Klientów, a także stworzyła przedsiębiorcom problemy, z którymi wcześniej nie musieli się borykać. Niestety wiele biznesów nie potrafiło poradzić sobie z dynamicznie zmieniającą się sytuacją na rynku, co szybko wykorzystała konkurencja. Na szczęście istnieją kompleksowe rozwiązania, które w pełni mogą przygotować nas do nieustannej walki o względy Klienta.
Ze względu na wszelkiego rodzaju obostrzenia i lockdowny na całym świecie, firmy handlowe musiały zmierzyć się z bezprecedensowymi stratami oraz przestojami w operacjach biznesowych. Jeśli jest coś, co szczególnie obnażyła pandemia, to z pewnością będzie to słabość wielu elementów globalnego łańcucha dostaw. Dzieje się tak głównie dlatego, iż sam łańcuch został zbudowany na założeniu efektywności, a nie zwinności.
Istota zapotrzebowania
Jak zatem możemy poradzić sobie z brakami w łańcuchu dostaw? Przede wszystkim niezmiernie istotne jest odpowiednie zarządzanie asortymentem. W czasie pandemii okazało się bowiem, że wiele firm największe problemy miało z niedoborem towaru lub też jego nadwyżką. W pierwszym przypadku największym zagrożeniem jest zniechęcenie Klienta, który w poszukiwaniu konkretnego produktu jest gotów skorzystać z usług konkurencji. Jeśli mamy do czynienia z nadwyżką, firmy często musiały pozbywać się zalegającego towaru w ekspresowym tempie, często znacząco zaniżając cenę sprzedaży, aby móc ostatecznie wyjść na zero.
Idealnym narzędziem do zarządzania zapotrzebowaniem jest Blue Yonder Demand and Fulfillment. Główny cel tego rozbudowanego rozwiązania to spełnianie oczekiwań Klientów. Demand and Fulfillment wspomaga pracę wszelkich osób zaangażowanych w ustalanie planów magazynowych i zamówień, jednocześnie biorąc pod uwagę takie czynniki, jak priorytety Klientów, terminy realizacji, ograniczenia transportowe, zasady bezpieczeństwa, ograniczenia produkcyjne i kalendarze wysyłek i odbiorów. Dzięki temu możemy przygotować naszą firmę do nieustannych fluktuacji w łańcuchu dostaw.
Zarządzanie półką sklepową
Niedostępność towaru lub też jego nadwyżka to jednak nie jedyne problemy obecnego sektora retail. Firmy handlowe spotykają się także z ograniczeniami wewnątrz samych sklepów. Często jesteśmy świadkami sytuacji, gdy dany towar z jakiegoś powodu ostatecznie nie wylądował na półce sklepowej lub też znalazł się w zupełnie innym miejscu. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku ogłaszania i realizowania promocji oraz ogólnym zrozumieniu potrzeb Klienta. Na taką ewentualność również możemy znaleźć odpowiednie rozwiązanie.
Najlepszym sposobem na zarządzanie punktem sprzedaży jest Blue Yonder Category Management. Zarządzanie kategorią coraz częściej odgrywa kluczową rolę w satysfakcji Klienta, co jednocześnie przekłada się na zwiększone wpływy i realizację celów biznesowych. Na szczęście firmy coraz częściej uświadamiają sobie jak istotne jest optymalne zarządzanie sklepem i półką sklepową.