Imię i Nazwisko:

Adres e-mail:

Telefon:

Jestem zainteresowany:



Strona Główna / Artykuły / Customer Success Story - BSH
2009.09.11,

Customer Success Story - BSH

Sposób na lepszą kontrolę napraw gwarancyjnych w BSH


HIT-Kody Kreskowe dostarczył firmie BSH opisane poniżej rozwiązanie informatyczne, które opiera się o zastosowanie przenośnych drukarek kodów kreskowych Toshiba B-SP2D i terminali głosowych LXE HX2. Firma BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego jest polską spółką-córką niemieckiego koncernu BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH. W Polsce prowadzi sprzedaż sprzętu marek Bosch, Siemens i Gaggenau. BSH oferuje serwis gwarancyjny i pogwarancyjny urządzeń własnej produkcji pochodzących z krajowej sieci sprzedaży. Oprócz BSH usługi serwisowe zobowiązują się prowadzić inni autoryzowani dystrybutorzy sprzętu. Analiza wykazała, że klienci często omijali właściwego gwaranta i zgłaszali usterki gwarancyjne bezpośrednio do BSH, co generowało dodatkowe koszty napraw.
Lepsza kontrola procesu napraw gwarancyjnych i w efekcie eliminacja powyższego problemu były celem podjętej inwestycji w system automatycznej identyfikacji i znakowania kart gwarancyjnych. W ramach tego projektu magazynierzy firmy zostali wyposażeni w przenośną drukarkę kodów kreskowych Toshiba B-SP2D oraz w terminal przenośny LXE HX2. Podczas realizowanych wydań magazynowych pracownicy firmy skanują zapisany w kodzie kreskowym numer seryjny urządzenia. Aplikacja działająca w terminalu po zeskanowaniu kodu wywołuje wydruk etykiety na przenośnej drukarce. Zawiera ona informacje o miejscu i osobie realizującej wydanie i numerze seryjnym urządzenia. Etykieta wklejana jest do karty gwarancyjnej i stanowi oryginalny dowód zakupu urządzenia. Dane o wydaniach zapisywane są w aplikacji na terminalu LXE HX2 i w wyznaczonym terminie przesyłane do centralnego systemu informatycznego. Dzięki ulepszonej kontroli procesu wydań magazynowych firma posiada rzetelne informacje o terminie i osobie przygotowującej wysyłkę połączone z unikatowym numerem seryjnym urządzenia. Przekłada się to na całkowite wyeliminowanie napraw gwarancyjnych urządzeń, które nie zostały zakupione w firmie BSH.
Drukarka Toshiba B-SP2D i terminal przenośny LXE HX2 sprawdziły się w tym projekcie jako nowoczesne, lekkie, ergonomiczne, a przy tym nieskomplikowane w obsłudze narzędzia pracy pracowników magazynu. Zarówno drukarka Toshiba jak i terminal LXE nie przeszkadzają w fizycznej pracy magazynierom. Niewielki rozmiar i waga urządzeń, przemyślane możliwości ich przypięcia do ubrania pracownika, pozwalają na faktyczne wykorzystanie obu rąk do pracy. Te czynniki sprawiły, że mobilne urządzenia stały się szybko niezastąpionym narzędziem wspomagającym kontrolę napraw gwarancyjnych.
Dostawcą rozwiązania informatycznego, sprzętu i etykiet była firma HIT-Kody Kreskowe, dystrybutor urządzeń takich światowych marek jak Toshiba, LXE, Datalogic czy Motorola. Producent specjalistycznych etykiet i przywieszek do znakowania. Dostawca oprogramowania usprawniającego procesy logistyczne i produkcyjne ? HIT-Magazyn, RedPrairieWMS, Hydra, Inwentaryzator i inne.


Zamknij Ta strona korzysta z plików cookie. Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.
Dowiedz się więcej.